
UNAS webáruház indítása 2025-ben – részletes útmutató kezdőknek
Webáruházat indítani egyszerre izgalmas és ijesztő feladat – főleg, ha korábban még nem volt tapasztalatod online értékesítésben. A jó hír viszont az, hogy 2025-ben már számos kiforrott és megbízható webshop platform közül választhatsz, melyek közül az UNAS kiemelkedik egyszerű kezelhetőségével és kedvező áraival.
Ebben a bejegyzésben végigvezetlek azokon a lépéseken, amelyekkel könnyedén elindíthatod saját UNAS webshopodat. Megmutatom, mire figyelj oda, mik azok a gyakori hibák, amiket érdemes elkerülni, és hogyan építhetsz fel egy stabil, átlátható webáruházat, amely hosszú távon is sikeres lesz.
Mi kell egy UNAS webshop indulásához?
Mielőtt konkrétan belevágnál, fontos, hogy előkészítsd a következő alapvető dolgokat. Céged vagy egyéni vállalkozásod mindenképpen szükséges lesz, hiszen számlázni is kell majd a termékek eladása után. Érdemes saját domain nevet választanod (például www.webaruhazmester.hu), hogy professzionális hatást kelts.
Az alap arculat kialakítása - egy jó logóval, egységes színekkel és stílussal - szintén kulcsfontosságú, hiszen ez tükrözi majd a webáruházad karakterét. Legalább a kezdeti termékportfóliódat állítsd össze, hogy a vásárlók már az induláskor is választékot lássanak. Ne felejts el szállítási és számlázási partnert választani: például Foxpost vagy GLS, illetve számlázóprogramként a Billingo vagy Számlázz.hu is jó választás lehet. A jogszabályok miatt a szállítási megoldások közül nem szabad kihagynod az MPL-t, és kötelező készpénzes fizetési lehetőséget is biztosítanod (pl. utánvét).
Ezek hiányában tesztelni ugyan tudod majd a webshopodat, de az éles induláshoz mindegyikre szükséged lesz.
Miért érdemes az UNAS platformját választani?
Az UNAS nagy előnye, hogy minden olyan funkciót tartalmaz, amire induláskor szükséged lehet, így nem kell külön fejlesztésekért plusz pénzt fizetned. A rendszerben találsz mobilbarát, profi sablonokat, egyszerűen beállítható bankkártyás fizetési megoldásokat, szállítási és számlázási integrációkat, automatikus raktárkezelést és árösszehasonlító oldalak támogatását is.
Az adminisztrációs felülete könnyen kezelhető, folyamatosan fejlesztik, és ha elakadnál, könnyen elérhető, magyar nyelvű ügyfélszolgálat segít neked. Az induló csomag már havi néhány ezer forinttól elérhető, így költséghatékonyan tudsz piacra lépni.
Így indítsd el az UNAS webshopod lépésről lépésre
Miután regisztráltál az UNAS-nál, 21 napos ingyenes próbaidőszak áll a rendelkezésedre, így van időd megismerni a rendszert. Ezután válassz egy tetszetős, letisztult sablont, amelyet később egyszerűen testre szabhatsz.
Töltsd fel a termékeidet, rendezd el a kategóriákat, és állítsd be a szűrőket, paramétereket, hogy könnyebb legyen vásárlóidnak eligazodni. Szabd testre a sablont, állítsd be a választott színeket, töltsd fel a logót, a bannereket és egyéb módosítható elemet. Következő lépésként állítsd be a fizetési és szállítási módokat, valamint a számlázási információkat és ajánlott átírni az automata emaileket is.
Ne feledkezz meg a SEO alapokról sem – állítsd be a meta adatokat, hozz létre keresőbarát URL-eket. A domain beállítása után ne feledkezz meg az SSL-ről és az email címedhez kapcsolódó beállításokról sem. A szükséges jogi dokumentumokhoz (ÁSZF, adatvédelem) ajánlott külső szolgáltatást (pl. Fogyasztóbarát) igénybe venni, hogy ezek minden jogszabályi változásnál aktuálisak maradjanak.
Végül végezz tesztrendelést, mielőtt élesben publikálod a webáruházadat.
Tipikus hibák, amiket kerülj el
Gyakori hiba például a túl bonyolult vagy túl színes sablon választása, ami megzavarhatja a vásárlókat, és egyáltalán nem tükröt profizmust. Szintén sok problémát okozhat, ha nem működnek megfelelően a szállítási módok, vagy ha nem rendszerezed jól a kategóriákat és termékeket.
Hiába jó a terméked, ha nem megfelelően mutatod be a vásárlónak - a hiányos, rosszul fordított termékleírások, vagy a paraméterek hiánya miatt vásárlákat vesztesz. Kiemelten fontos a várható szállítási díj és szállítási idő megjelenítése is a terméklapokon.
A SEO elhanyagolása azt eredményezheti, hogy webáruházad láthatatlan marad a Google-ben, míg az ÁSZF, GDPR és süti szabályzat hiánya jogi problémákat okozhat. Ezek jellemzően nem az UNAS hibái, hanem inkább tapasztalatlanságból adódó problémák. Ezért, ha szeretnéd gördülékenyen elindítani webáruházadat, érdemes szakértőt bevonni a folyamatba.
Mikor kérj segítséget?
Akkor érdemes szakértőt bevonnod, ha nincs időd vagy kedved heteken át kísérletezni, és szeretnél biztosra menni. Ha fontos számodra a gyors indulás, a profi megjelenés, a jó felhasználói élmény és a hosszú távon is stabil működés, akkor egy tapasztalt UNAS-szakértő bevonása kifejezetten jó befektetés.
Ha webáruház indítása előtt állsz, és szeretnél biztosra menni, szívesen segítek egy rövid konzultációval – keress bátran!