
Webáruház indítása: UNAS, Shoprenter vagy Shopify - Melyik a legjobb választás?
Webáruházat indítanál, de nem tudod, melyik rendszerrel vágj bele? Ne aggódj, ezzel nem vagy egyedül! UNAS, Shoprenter, Shopify - ezek a legnépszerűbb bérelhető webshop platformok Magyarországon, de kinek melyik a legjobb választás? Ebben a bejegyzésben segítek neked eligazodni: megnézzük, miben erősek, miben mások, és milyen vállalkozásnak melyik való igazán.
Először is: mit értünk az alatt, hogy "webshop rendszer"?
Olyan online felületet, amiben egy kattintással feltöltheted a termékeidet, kezelheted a rendeléseket, beállíthatod a szállítást, fizetést, és amit a vásárlóid webáruházként látnak. Ezeket a rendszereket havidíjért "bérelheted", nem kell programoznod, nem kell fejlesztőt fizetned az induláshoz.
Most nézzük sorban, mit tud az UNAS, a Shoprenter és a Shopify, ha kisvállalkozó vagy, és itthon szeretnél sikeres webáruházat működtetni.
Integrációk: fizetés, szállítás, számlázás
UNAS: Szinte az összes hazai fizetési megoldást és szállítási szolgáltatót támogatja (Barion, SimplePay, GLS, Foxpost, stb.), és nagyon jól együttműködik a magyar számlázókkal (Számlázz.hu, Billingo).
Shoprenter: Ugyanilyen erős a magyar integrációkban, sőt van saját "app store"-ja is, ahol plusz bővítőket találsz.
Shopify: Világszinten verhetetlen az integrációk terén, de a magyar szolgáltatókhoz nem mindig egyszerű csatlakozni. Mostanra viszont elérhető benne a Shopify Payments is Magyarországon.
Tipp: Ha fontos, hogy a rendszer "minden magyar szolgáltatóval" menjen, az UNAS vagy a Shoprenter egyszerűbb dolgot ad.
SEO és keresőoptimalizálás
UNAS: Testreszabható meta címek, leírások, gyors oldalbetöltés, strukturált adatok. A Google imádni fogja.
Shoprenter: Hasonlóan jó, sőt még átláthatóbb a SEO-beállítások kezelése, külön tananyag is segít benne.
Shopify: Alapvetően SEO-barát, de angol nyelvű URL-szegmenseket használ (pl. /products/), ami nálunk kicsit idegen. Külső appokkal bővíthető.
Marketing eszközök
UNAS: Alapból ad kuponokat, hírlevélküldőt, termékértesítőt és még partnerprogram rendszert is. Minden benne van, ami egy kis webshopnak kell.
Shoprenter: Erős integrációk, okos termékajánló, viszont hírlevélhez inkább külső rendszer kell (pl. MailChimp).
Shopify: A legtöbb lehetőséget itt kapod, de sok funkcióhoz fizetős app kell. Viszont világszinten a legjobb marketingeszközök elérhetőek.
Design és UX (felhasználói élmény)
UNAS: Sokat fejlődött, az új Triton sablon pedig lenyűgözőnek tűnik. Mobilbarát sablonok, átlátható admin, HTML/CSS szinten módosítható.
Shoprenter: Vonzó sablonok, drag-and-drop szerkesztő, példásan jó ügyfélszolgálat. Minden a kéz alá dolgozik.
Shopify: A sablonok világszinten első osztályúak. Még a belő admin is reszponzív. Drag-and-drop szerkesztő, de minden angol.
Havidíj, költségek
UNAS: Nagyon kedvező ár, nincs jutalék. 4–17 ezer forint közötti csomagok.
Shoprenter: Kissé drágább (5–20 ezer Ft), de sok extra van benne. Jutalék itt sincs.
Shopify: Nem olcsó: kb. 10 ezer Ft-tól indul, plusz jutalék, ha nem a saját fizetési rendszerét használod. Sok app fizetős.
Testreszabhatóság
UNAS: Rugalmas rendszer, kódszinten is bővíthető, van API. Nincs app piactér, de fejlesztővel sok minden megoldható.
Shoprenter: App Store, kód módosítás lehetősége, API. Részletesen testreszabható.
Shopify: A legtöbb szabadságot adja, de angol nyelvű, és a komolyabb módosításokhoz fejlesztő kell. Appokból nincs hiány.
Összefoglalás: kinek melyik a legjobb?
UNAS: Ha induló webshopod van, kevés költséggel, magyar piacon gondolkodsz, és szeretnéd egyszerűen kezelni az egészet.
Shoprenter: Ha kicsit többet szánsz rá, és szeretnél profi megjelenést + extra funkciókat, de maradnál a hazai piacon.
Shopify: Ha nemzetközi piacra is lépnél, vagy bonyolultabb webshopot tervezel, nem baj az angol, és van rá keret.
További segítségre van szükséged?
Ha szeretnél tanácsot kérni a megfelelő rendszer kiválasztásában, vagy kiszerveznéd a webshopod elkészítését vagy üzemeltetését, keress bizalommal, és dolgozzunk együtt!